Let op! valse e-mail uit naam van RegioBank

ingevoerd op 05-08-2016

Er zijn valse e-mails in omloop die uit naam van RegioBank zijn geschreven. Deze e-mails zijn ook bekend als phishingmails en zijn bedoeld om persoonlijke gegevens van u te krijgen. In deze valse e-mails vertellen criminelen, die zich voordoen als RegioBank, dat u een nieuwe betaalpas aan moet vragen. Vaak met de reden dat bijvoorbeeld de oude pas niet meer veilig zou zijn of niet meer goed zou werken.

Inhoud valse e-mail

In de valse e-mail wordt verteld dat er een nieuwe veiligere betaalpas is en dat u deze aan moet vragen via de link in de e-mail. Er wordt gesuggereerd dat uw oude betaalpas anders niet meer werkt en het u geld kost. De criminelen vragen u ook om een vragenlijst in te vullen en uw betaalpas op te sturen voor recycling. Zo proberen de criminelen uw informatie én uw betaalpas in handen te krijgen. Trap hier dus niet in

Wat kunt u doen

Wij vragen onze klanten nooit om een nieuwe betaalpas aan te vragen. We zullen ook nooit naar uw pincode, digipas of digicode vragen. Denkt u dat u een phishingmail heeft ontvangen? Open deze dan niet. Maar stuur deze naar ons door: valse-email@regiobank.nl of neem contact met ons op via 030 - 291 42 90. Op regiobank.nl/veiligbankieren (http://regiobank.nl/veiligbankieren) leest u meer over hoe u zich kunt beschermen tegen valse e-mails. 

CpBG0cvWgAA_qSG CpBG0cvWgAA_qSG